roxymoon.blogg.se

ett dekadent liv

En helt vanlig dag i stockholm rockholm.

Publicerad 2014-08-12 16:59:00 i Allmänt,

 
Fortfarande sänkt på habbar men lik förbannat har jag denna dag lyckats nästla mig in på två komvuxkurser jag inte ens var behörig till. En skulle kunna påstå att livet leker men jag vet nog bättre än så. För en sisådär tjugo år sedan hade jag redan kommit underfund med att det här med livet nog inte var något för mig trots allt. Då såg ju förutsättningarna naturligtvis annorlunda ut. När en är fyra år är den obefintliga maktbalansen mer påtaglig men det är ju inte som att en vaknar upp en morgon och finner att man är en jämlike. 
 
Hursomhelst fick St Görans psykakut inatt finbesök av ingen mindre än jag själv. Jag hade länge haft på känn att saker och ting barkade åt helvete och  tyvärr var valet att söka professionell hjälp knappast självklart. 
Jag har förbannat bra självinsikt och jag vet precis hur jag kommer reagera i varje given situation. Och precis lika bra känner jag till omvärldens oförmåga att lita på min självkännedom. 
Det är inget fel på mig. Min problematik består i kulturkrock mellan mina sinnen och samhället.
 
Nu har jag startat denna blogg enär jag kommit fram till att jag är en skapande person som aldrig tar sig för att skapa förrän jag redan hamnat i djup psykos. När jag år 2009 reste till Tanzania skrev jag en roman på sisådär 180 sidor som jag kallade "En galen mans ord". För några veckor sedan påbörjade jag en ny roman som fick heta "En psykopats ickevara". Dessvärre bränner jag alltid mina texter när de är klara eller jag känner att de är ett avslutat kapitel  så de finns ej att tillgå. Poängen var i alla fall att jag enbart skriver som ett psykes sista utväg istället för att upprätthålla någon slags stabilitet. Den här bloggen är mitt försök till sinnesfrid
 
mvh Roxy Moon
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela