roxymoon.blogg.se

ett dekadent liv

Att kanalisera sin ångest

Publicerad 2014-08-13 18:28:00 i Allmänt,

 
 
Som jag nämnde tidigare har jag liksom förträngt att jag är en person i stort behov av att få utlopp för känslor. När jag var yngre kunde jag lättare kanalisera ångesten eftersom jag sysslade mycket med konst och sång. På senare år har jag mest supit mig redlös, slagit sönder någon bil eller drämt till nån shonne på stan. 
Jag har lidit av posttraumatisk stress sedan jag föddes och min vrede gör mig livrädd. 
 
Idag har jag äntligen köpt ett ritblock och pennor. Jag har redan invigt det och som väntat ligger nivån stadigt där jag avslutade min konstnärskarriär som tolvåring. Nåväl, jag förväntar mig inget storslaget vill ju bara ha en rimlig sysselsättning osv.
 
Det känns tämligen märkligt att jag i förrgår spankulerade och domderade fram och tillbaka i korridoren på St Görans psykakut. Jag hade då en hel del att säga skötarna och poliserna där minsann. En stackars, får jag anta, nyexaminerad ung tjej fick smaka på min elakhet då jag så fräckt lurade henne att öppna det låsta skåpet där jag hade mina farligheter. 
I synnerhet hade jag att anmärka på renhållningen av toaletten. Jo för längst in till kanten skådade jag något brunt och jag kunde inget annat göra än att slita loss hela toalettsitsen och diska den i handfatet. 
Då skedde något förskräckligt. Jo, jag fick avföring på mitt vita linne så i rent ursinne sliter jag av mig kläderna och kastar in dem i tvättmaskinen som så lämpligt fanns placerad precis bredvid mig. 
Dessvärre går toaletterna på psyk inte att låsa så en skötare sliter upp dörren och undrar vad i allsin dar som pågår. Jag förklarade vänligt men bestämt hela situationen medan jag försökte starta maskinen. 
Han svarar då att maskinen endast kan startas av personalen, sedan försvinner han ur rummet (för att hämta förstärkning får jag anta). Men skam den som ger sig, jag är ju relativt petite så jag krälar in bakom maskinen och får igång den minsann. Så nu har jag ytterligare en landstingströja till min samling.
 
Detta är ett av de få minnen jag har från denna vecka. Imorse ritade Polarn upp ett veckoschema där det stod vad som hänt i mitt liv dag för dag. 
Men nu är det slut på det roliga och det enda schema jag har att följa är det från komvux. Sluta supa ska jag göra också.
 
 
Förutom att ha köpt ritblock har jag varit hemma hos en väninna för att låna en bok. Passade på att kela med hennes katt. Fy fabian så söt han är.
 
mvh Roxy Moon

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela